Kalibra wilde graag het trainingsprogramma verbeteren. De deelnemers volgden een verplichte trainingsdag over GMP en documentatie. Dit wilden ze efficiënter inrichten, omdat dit veel tijd en geld kost. Ze geven namelijk op 1 locatie de training waar alle medewerkers uit het hele land naartoe moeten reizen. Daarnaast gaven ze deze training ook in het buitenland. De medewerkers kunnen niet ingezet worden totdat ze de training hebben gevolgd. Hierdoor gaat ook tijd verloren, aangezien de training maar een paar keer per jaar wordt gegeven.
In deze situatie paste twee praktische e-learningmodules. Aangezien er regels en richtlijnen geleerd moeten worden, past e-learning heel goed. De e-learningmodule moet daarnaast praktisch zijn, omdat ook bewustwording meegegeven moet worden over het gedrag van de medewerkers. Dit werd gedaan aan de hand van praktijkvoorbeelden en casussen. Deze praktijkvoorbeelden en casussen werden aangeleverd door Kalibra zelf.
We hebben eerst een analyse gedaan van de huidige situatie, het probleem en de doelgroep. Daarna hebben we een ingekorte versie van de training gevolgd om zelf goed te snappen waar de training over gaat. Deze informatie hebben we omgezet naar 2 grove ontwerpen voor e-learningmodules. Na feedback van de klant zijn deze herschreven naar inhoudelijke ontwerpen die we vervolgens hebben gebouwd in een template speciaal voor Kalibra.
In de e-learningmodules besteden we aandacht aan het belang van het volgen van de regels. De deelnemer leert door het beantwoorden van vragen en het doen van opdrachten wat de regels zijn en hoe de deelnemer zich moet gedragen. Daarnaast wilde Kalibra ook zelf e-learningmodules kunnen ontwikkelen. Daarom hebben we ze een maatwerk training gegeven in hoe ze met het Kalibra template e-learningmodules kunnen bouwen. Zo werken we samen aan het neerzetten van de Kalibra Academy.
Daar nemen we graag de tijd voor! We gaan met je rond de tafel zitten om jouw wensen en vragen te bespreken. Samen komen we tot de ideale e-learning oplossing.
Wij zijn lid van de NRTO, de brancheorganisatie van onderwijs-, opleidings- en trainingsaanbieders.
Hier vind je de NRTO Gedragscode
en hier vind je onze klachtenprocedure.
Locaties:
Hoofdkantoor Den Haag
Lange Vijverberg 9a
2513 AC Den Haag
Utrecht – op afspraak
Arthur van Schendelstraat 650
3511 MJ Utrecht
Rotterdam – op afspraak
Westblaak 180
3012 KN Rotterdam