CLB Integrated Solutions is gespecialiseerd in de gehele keten rondom innovatieve zorgtechnologie: van ontwikkeling en integratie tot het bieden van complete ontzorging voor communicatie, alarmering en analyse in de zorg. CLB verlegt de focus van pure technologie, naar innovatie en praktijkgerichte oplossingen voor de zorg, waarbij de cliënt, patiënt of bewoner centraal staat.
De klantvraag
CLB wil de werking van hun verpleegoproepsysteem overbrengen aan hun klanten: zorginstellingen. Iedere zorginstelling gebruikt een op maat gemaakt systeem. Dit betekent dat iedere groep zorgmedewerkers een uniek samengestelde e-learning moet volgen. Daarom moet de leeroplossing per zorginstelling gemakkelijk kunnen worden aangepast. De e-learning moet ook leuk zijn om te volgen en dichtbij de praktijk liggen. De meeste zorgmedewerkers zitten namelijk niet vol enthousiasme te wachten op een e-learning. Wij gaan deze uitdaging met CLB aan.
De oplossing
Om ervoor te zorgen dat de zorgmedewerkers de leerstof in de praktijk kunnen toepassen, hebben we de e-learning praktisch ingestoken. Aan de hand van herkenbare scenario’s wordt het verpleegoproepsysteem van A tot Z uitgelegd. Het verhaal wordt ondersteund door diverse illustraties, die voor iedere zorginstelling herkenbaar zijn. Op deze manier slaan we een brug tussen de techniek en de praktische werking.
We hebben samen gekozen voor een modulair opgebouwde e-learning. Dit houdt in dat iedere e-learningmodule een algemeen en optioneel deel heeft. CLB kiest per klant welke delen wel en niet van toepassing zijn. Zo is er een e-learning op maat voor iedere zorginstelling!
De uitdaging
De zorgmedewerkers zijn praktisch ingesteld. Niet iedereen zit te wachten op e-learning. Hoe motiveer je hen om de e-learnings tóch te volgen? Door met de zorgmedewerkers in gesprek te gaan onder het genot van een voorbeeldstukje e-learning. Wat is hun houding ten opzichte van e-learning? Welke elementen van een e-learning storen hen, en wat vinden ze juist leuk? Hoe leren zij het liefst? Naast dat de zorgmedewerkers zich gehoord voelen, leveren de gesprekken waardevolle inzichten op: de e-learning moet kort en doelgericht zijn, geen moeilijke (niet relevante) technische uitleg bevatten en moeilijke interactievormen (zoals sleepvragen) moeten we vermijden.
De aanpak
Naast de gesprekken met de zorgmedewerkers, hebben we uitgebreide gesprekken met CLB gevoerd om de scope van het project helder te krijgen. We hebben samen de modulaire opbouw van de e-learningmodules uitgestippeld. Daarnaast hebben we een aantal CLB-medewerkers een Storyline-training gegeven, zodat zij de e-learningmodules zelf op maat kunnen opbouwen voor zorginstellingen. We hebben ervoor gekozen dat de deelnemers na het volgen van de vraaggestuurde e-learning, een quiz maken om hun kennis te testen. Zo weten ze of ze klaar zijn om het verpleegoproepsysteem in de praktijk te gebruiken.
Het resultaat
De zorgmedewerkers volgen de e-learningmodules in een gebruiksvriendelijke leeromgeving. Alleen de e-learningmodules die voor hen relevant zijn, zijn zichtbaar.
Wil jij ook zoiets?
We bespreken graag de mogelijkheden.
We gaan graag met je rond de tafel en bespreken jouw e-learning wensen. Samen komen we tot de ideale e-learning oplossing.
Plan meteen een afspraak in onze agenda en we bespreken via Teams de mogelijkheden voor jouw situatie.
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.