Ridder

De vraag:

Ridder ontwikkelt en verkoopt (klimaat)apparatuur voor in kassen. Ze hadden een verandering in strategie waarbij sales medewerkers met specialistische kennis meer algemene kennis moesten krijgen over alle oplossingen die Ridder verkoopt. Ze trainden veel van het personeel op afstand. Hier wilde ze graag e-learning voor inzetten.

De oplossing:

De oplossing was e-learning op maat. In 3 modules kregen ze de basisgeschiedenis, visie, missie en kernwaarden van Ridder mee, daarnaast leerden ze de productgroepen kennen en de krachten van elke groep. Door de modules interactief en klantgericht te maken werd de kennis in een praktisch jasje aangeboden. Zo zaten de modules vol praktische vragen en casussen. In deze casussen werd het geleerde direct toegepast.

De aanpak:

We hebben eerst een analyse gedaan van de huidige situatie, het probleem en de doelgroep. Daarna hebben we de beschikbare materialen bestudeerd. Deze informatie hebben we omgezet naar 3 grove ontwerpen voor e-learningmodules. Na feedback van de klant zijn deze herschreven naar inhoudelijke ontwerpen die we daarna hebben gebouwd in een speciaal template voor Ridder. In de e-learningmodules besteden we aandacht aan de problemen waar de klant tegen aanloopt en welke oplossingen Ridder daarin kan bieden.

Wil je dit ook?
Vraag een gratis adviesgesprek aan

We gaan graag met je rond de tafel en bespreken jouw e-learning wensen. Samen komen we tot de ideale e-learning oplossing.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en ontvang praktische tips in je mailbox!

Ja, ik wil graag een vrijblijvend adviesgesprek